Kolejne komplikacje w funkcjonowaniu Źródła, czyli Systemu Rejestrów Państwowych. Na Kontakt 24 dostaliśmy informację, że aplikacja przestała całkowicie działać. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych informuje natomiast, że wystąpiły kłopoty z łącznością.
Wystąpiły kłopoty z łącznością. Dlatego też kilka gmin zgłosiło problemy na service-desk MSW
"Według informacji przekazanych z Centralnego Ośrodka Informatyki aplikacja Źródło działa. Wystąpiły natomiast kłopoty z łącznością. Dlatego też kilka gmin zgłosiło problemy na service-desk" - czytamy w opublikowanym przez MSW komunikacie.
Jak informuje biuro prasowe ministerstwa, łączność została już przywrócona. W tym momencie pracownicy Centralnego Ośrodka Informatyki analizują to zdarzenie, aby zminimalizować ryzyko jego ponownego wystąpienia.
"Od początku dnia urzędnicy w całej Polsce zarejestrowali w nowym systemie ponad 80 tys. spraw. Tylko do godziny 12:00 liczba zarejestrowanych spraw wyniosła 62 tys." - informuje ministerstwo.
Jak było, a jak jest?
Co zmienił nowy system? Jak podkreśla MSW, do tej pory każda gmina pracowała na odrębnym, fragmentarycznym systemie. Urzędnicy gromadzili i mogli korzystać tylko z informacji, które dotyczyły mieszkańców ich gminy. To dlatego większość spraw, np. odebranie odpisu aktu urodzenia lub wyrobienie dowodu osobistego, musieliśmy załatwiać w urzędzie właściwym dla naszego miejsca zameldowania.
Od 1 marca urzędnicy pracują na jednym, dostępnym dla wszystkich gmin Systemie Rejestrów Państwowych. Zyskały tym samym dostęp do ogólnopolskiej bazy danych. Oznacza to, że sprawy związane z dowodami osobistymi czy aktami stanu cywilnego załatwimy w dowolnym urzędzie gminy lub USC na terenie całego kraju - podkreśla resort.
Autor: mg/sk