"Mam nadzieję dożyć czasów, gdy po ulicach będą jeździć Warszawy i Syrenki" - napisała @kacha99 pod wiadomością o powstaniu nowej, luksusowej wersji Warszawy. Podejrzewamy, że widok nowego projektu tej legendy polskiej motoryzacji w wielu z Was obudził wspomnienia. Podzielcie się nimi z naszą redakcją. Czekamy na Wasze zdjęcia i historie związane z "garbuską". Napiszcie też, co sądzicie o nowej wersji Warszawy.
Zakończył się już etap projektowy nowej wersji Warszawy. Konstruktorzy rozpoczęli pracę nad podwoziem samochodu, zawieszeniem i silnikiem. Trwają także przygotowania do budowy pełnowymiarowego modelu.
"Z pierwotnej Warszawy chcieliśmy wyciągnąć jak najwięcej. Nie chcieliśmy przerysowania i renowacji, bo wrócilibyśmy do punktu wyjścia" - tłumaczył Michał Koziołek, pomysłodawca projektu.
Co Waszym zdaniem powinno zostać zachowane z żywej w naszych wspomnieniach Warszawy? Czy pamiętacie jeszcze jak się nią jeździło? Za co ją kochaliście, a może nienawidziliście? Czekamy na Wasze zdjęcia i wspomnienia.
Radziecka licencja, polska fabryka
FSO Warszawa jest polskim samochodem osobowym, który produkowany był w latach 1951 - 1973 w warszawskiej fabryce na Żeraniu (FSO). Powstał na licencji radzieckiego samochodu Pobieda i był pierwszym w powojennej historii Polski samochodem produkowanym seryjnie.
Oprócz standardowych wersji "garbuski" powstały także specjalne odmiany: radiowóz, ambulans, furgon, pocztylion oraz drezyna. Na podstawie jej podzespołów skonstruowano także samochody dostawcze.
Autor: aw//tka