"Wczorajsze utrudnienia zostały już wyeliminowane" - poinformował w niedzielę na swoim profilu na Facebooku operator sieci T-Mobile. Problemy klientów sieci zaczęły sie w sobotę przed południem. W tym samym czasie milczały także telefony klientów Orange na wschodzie kraju. Operator ze swoją awarią uporał się w sobotę po południu. Informacje o problemach dostawaliśmy na bieżąco od Reporterów 24.
"Od godzin porannych klienci sieci Orange mają problemy z zasięgiem. Awaria dotknęła sporą część wschodniej Polski. Problemy z zasięgiem ma Lublin, Białystok i Siedlce" - napisał w sobotę na Kontakt 24 Reporter 24 o nicku Manyek.
Kolejne sygnały nadeszły z Białej Podlaskiej. "Padła sieć. Od godziny 8 nie dodzwonisz się do znajomych w Orange. To nie pierwszy raz w Białej Podlaskiej" - napisał Reporter 24 aktor3.
Podlaskie bez dwóch sieci
"Od godziny 9-10 mamy problem z dwoma operatorami sieci komórkowych - Orange i T-Mobile. Nie świadczą oni usług w swojej sieci" - mówił w sobotę na antenie TVN24 st. kpt. Grzegorz Hołubowicz, dyżurny operacyjny z Państwowej Straży Pożarnej.
Służby apelowały do mieszkańców województwa podlaskiego, aby wykonywali w sytuacji zagrożenia życia telefony do państwowej straży pożarnej na numery 998, 999, 997 na pogotowie i policję, a także na numer alarmowy - 112 z telefonów stacjonarnych.
Orange podniosła się po awarii
"Awaria związana z technologią 3G została już usunięta. System reaktywuje się, przebiega to w czasie, co oznacza stopniowe przywracanie poszczególnych usług" - powiedział nam w sobotę po południu w Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. Dodał, że utrudnienia występują z usługami związanymi z technologią 2G.
Jak wyjaśnił rzecznik, problemy z dostawą usług na terenie południowo-wschodniej części krajów pojawiły się po awarii kontrolerów urządzeń technicznych.
Problemy T-Mobile usunięte
W sobotę sieć T-Mobile na swoim profilu na Facebooku nie informowała o postępach w pracach naprawczych. W oficjalnym komunikacie można było przeczytać, że "trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności sieci w jak najkrótszym czasie".
Po godzinie 21 T-Mobile nadal zapewniał swoich klientów, że "robi co może, by sieć odzyskała pełną sprawność".
"W przypadku występowania jakichkolwiek problemów, prosimy o przełączenie swoich aparatów na system telefonii trzeciej generacji (3G) - to działanie powinno zminimalizować niedogodności związane z dzisiejszym działaniem sieci" - sugerowała sieć T-Mobile w sobotnim komunikacie na swoim profilu.
Ostatecznie awarię usunięto. W niedzielę przed południem na swoim profilu na Facebooku operatorzy T-Mobile poinformowali, że "utrudnienia zostały wyelininowane".
Autor: aolsz,aw/ja,rs