Dostęp do historii rachunków na kontach klientów mBanku został już odblokowany. Wczoraj trafiły do nich przelewy, w których opisach zamieszczone były dane innych użytkowników. Rzecznik mBanku zaznaczył, że pieniądze dostali tylko ludzie, którzy się ich spodziewali i w takich kwotach, jakie mieli otrzymać.
Do redakcji Kontaktu 24 spływały zgłoszenia od zaskoczonych klientów.
@Krystian, który - jak twierdzi - otrzymał niespodziewanie 16 tys. zł na swoje konto, dodaje, że niewłaściwie realizowane przelewy są niepokojące także z innego powodu. "Znajdowały się tam dane klienta mBanku, który pieniądze powinien otrzymać" - zaznaczył.
"Na kontach klientów księgowane są przelewy, które zawierają błędne dane nadawcy i odbiorcy przelewu. Skutkuje to tym, że na moim koncie pojawił się przelew, z którego uzyskałam informację o danych osobowych (imię, nazwisko, dokładny adres, numer rachunku bankowego) obcych osób" - dodaje @Katarzyna, klientka mBanku.
"Po zalogowaniu się około godziny 13.40 na swoje konto, zauważyłam cztery wpłaty od nieznanych mi osób na łączną kwotę ponad tysiąca złotych. 10 minut później - dostęp do salda na poszczególnych rachunkach mam zablokowany. Coś się nieźle pomieszało i przelewy powędrowały na nie te konta, co trzeba" - informuje@ Anna.
Jak poinformował nas Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku, kwoty, jakie wpłynęły na konta klientów banku, były prawidłowe. "Problemy dotyczą niewłaściwych danych, jakie zostały podane w przelewach" - powiedział wczoraj rzecznik. Tak więc pieniądze trafiły tylko do tych, którzy się ich spodziewali. Ale z danymi innych osób.
Dostęp do historii rachunku odblokowany
Dzisiaj internauci poinformowali nas, że odblokowano już dostęp do historii rachunków. Na ich kontach znajdują się właściwe kwoty.
"Został już przywrócony dostęp do podglądu historii operacji na rachunku. Niedostępne pozostają szczegóły przelewów przychodzących z dnia 29 listopada br." - czytamy na stronie mBanku.
"Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że zostaną one ostatecznie rozwiązane tak szybko, jak będzie to możliwe. Nie ma konieczności składania reklamacji i informowania o każdym niepoprawnym przypadku banku" - napisali wcześniej przedstawiciele banku.
Autor: ak//ŁUD