"Awaria systemu informatycznego w policji" - napisał na Kontakt 24 internauta. Jak poinformował rzecznik Komendy Głównej Policji, w Systemie Wspomagania Dowodzenia prowadzone były prace serwisowe, a część użytkowników nie mogła się do niego zalogować. Według zapowiedzi KGP, utrudnienia miały się zakończyć późnym wieczorem. Pierwsze informacje otrzymaliśmy na Kontakt 24.
"Policja nie ma dostępu do baz danych. Nie może sprawdzać, czy ktoś jest poszukiwany czy nie" - taką alarmującą wiadomość przesłał na Kontakt 24 jeden z internautów we wtorkowy wieczór. - System, o którym mówimy, czyli Krajowy System Informacji Policyjnej działa - uspokaja rzecznik Komendy Głównej Policji insp. Mariusz Sokołowski. Problemy sprawiał System Wspomagania Dowodzenia.
"Są problemy z zalogowaniem"
Jak poinformował Sokołowski, część użytkowników nie mogła zalogować się do systemu, który służy do rozliczania przeprowadzonych przez funkcjonariuszy interwencji. - Nie mam pewności jak wielu użytkowników dotyczy ten problem, ale zapewniam, że zostanie usunięty lada moment - mówił w rozmowie z Kontaktem 24 insp. Sokołowski. Jak mówił rzecznik, informatycy prowadzili prace serwisowe w systemie. - Meldunki z interwencji zostaną wprowadzone później. Kiedyś musimy przeprowadzić konserwację - dodał funkcjonariusz. Z przekazanych przez niego informacji wynika, że prace aktualizacyjne w systemie trwały od godz. 20 do godz. 21:30. "Awarię udało się usunąć" - poinformował Kontakt 24 rzecznik.
System Wspomagania Dowodzenia Policji
Przeznaczenie problematycznego systemu określa "Rozporządzenie MSW w sprawie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji". Jak czytamy w dokumentach, system pomaga koordynować przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanych w ich sprawie działań. Umożliwia wymianę informacji w policji, przydzielanie patroli i rozliczanie ich działań. Jest sprzężony z systemami używanymi przez pogotowie ratunkowe i straż pożarną. Policja używa go od 2013 r.
Autor: rydz/aw / Źródło: isap.sejm.gov.pl, csp.edu.pl