"Ze względu na wiele nieudanych prób logowania do konta online, konto jest czasowo zablokowane". Maile z taką informacją oraz prośbą o kliknięcie w link odsyłający do fałszywej strony Banku Pekao trafiły we wtorek do wielu internautów. Bank ostrzega, by ignorować tego typu listy od oszustów. Pierwszą informację o próbie wyłudzenia haseł przesłał na Kontakt 24 internauta @Rafał.
Jak poinformowała nas Katarzyna Karpiuk, rzeczniczka prasowa Banku Pekao, pierwsze sygnały o fałszywych mailach dotarły do banku we wtorek od samych klientów, którzy otrzymali maila o tytule: "Twoje konto zostało tymczasowo zablokowane".
W treści maila znajduje się informacja o zablokowaniu konta online ze względu na wiele nieudanych prób logowania. Nadawca prosi o kliknięcie w link, który odsyła do fałszywej strony logowania. "Sprawą zajął się nasz dział bezpieczeństwa. Wysyłamy klientom wiadomość, by ignorowali tego typu maile" - wyjaśniła Katarzyna Karpiuk. Rzeczniczka przypomniała, że bank nigdy nie prosi o udostępnianie w korespondencji elektronicznej jakichkolwiek poufnych danych ani nie rozsyła linków swoim klientom.
Fałszywe maile
Z podobnym problemem zmagali się pod koniec czerwca klienci banku PKO BP. Na adresy mailowe użytkowników banku trafiły maile z prośbą o odczytanie wiadomości przesłanej przez bank. Nadawca prosił o kliknięcie w link przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów. O problemie również informowali nas wówczas internauci.
Autor: db//tka