"Od rana nie można zalogować się do systemu transakcyjnego"; "zakupiłem wczoraj akcje za niemałe pieniądze, w serwisie ich nie widać" - pisali do naszej redakcji klienci mBanku, którzy posiadają rachunki w serwisie eMakler. Bank pracował nad usunięciem problemu do późnych godzin popołudniowych.
O problemie poinformował redakcję Kontaktu 24 @Bohdan, który nie mógł się zalogować do systemu eMakler. Inny internauta - @Paweł - miał jednak problem nie tylko z logowaniem. "Zakupiłem wczoraj akcje za niemałe pieniądze, w serwisie banku ich nie widać, bank nie wie co się z nimi stało. Zupełnie tak, jakby tej transakcji nigdy nie było. Nie dostałem również potwierdzenia reklamacji, którą złożyłem" - napisał do nas.
"Prace trwały kilka godzin"
Emilia Kasperczak, specjalista ds. relacji z mediami mBanku, wyjaśniła nam, że istotnie doszło do awarii w Domu Maklerskim mBanku, w związku z czym składanie zleceń w eMaklerze było dziś niemożliwe. Mimo to - jak wskazała - notowania giełdowe standardowe, jak i mStatica działały poprawnie.
W imieniu banku poradziła klientom, by zleceń maklerskich dokonywali telefonicznie. "Prowizja za tę usługę pobierana jest w wysokości ustalonej dla transakcji internetowych" - wyjaśniła. Zapewniła również, że dane, które widzieli dziś klienci to dane z końca dnia z przedwczoraj.
Około godz. 16:40 Kasperczak poinformowała, że "możliwość składania zleceń w serwisie transakcyjnym została przywrócona", a klienci mogą już normalnie korzystać z usług banku, który przeprosił też za wszelkie niedogodności.
Autor: ap,gk/aw/dw