"Bankomaty PKO BP znów nie działają"- alarmował internauta. "W sklepach nie są przyjmowane transakcje"- zgłaszała @ania. Po raz kolejny klienci PKO BP pozbawieni byli dostępu do gotówki i możliwości płatności. Pierwsze sygnały o usterce zgłaszaliście redakcji Kontaktu 24 w piątek, następnie na jakiś czas PKO PB opanowało sytuację, jednak po krótkiej przerwie duża część transakcji z użyciem kart wciąż była odrzucana. W sobotę o godz. 15 bank znowu poinformował o usunięciu utrudnień.
Do redakcji Kontaktu 24 napłynęło mnóstwo informacji od klientów PKO BP, których awaria zatrzymała w sklepach, marketach, na stacjach paliw, przy bankomatach.
"Nie można płacić kartą ani wybierać pieniędzy z bankomatów. Bankomat informuje nas o niemożności zrealizowania transakcji" - napisała @Joanna.
Coś nie tak z kartami Master Card?
Jak powiedziała Monika Floriańczyk z zespołu prasowego PKO BP, o godz. 15 awaria została usunięta, a klienci mogą już płacić kartami i wypłacać pieniądze. Dodała, że wcześniej problemy występowały w przypadku 30% transakcji.
Floriańczyk poinformowała także o awarii Master Card. "Klienci, którzy mają te karty w naszym banku, mogą mieć problemy z transakcjami" - powiedziała. Zaznaczyła jednak, że nie jest to sytuacja, na którą wpływ miałoby PKO.
Kłopoty pojawiły się już w piątek
Jak poinformował w piątek po godz. 16 Michał Zwoliński z biura prasowego PKO BP, utrudnienia występowały przy wypłacie gotówki w bankomatach. "Problem dotyczy 15 proc. transakcji" - informował. Awarię usunięto około godziny 18, jednak w sobotę około godziny 11 klienci znów poinformowali o problemach.
Autor: ap, ak/mj