Ogólnopolska awaria systemu ING Banku Śląskiego naprawiona. Jak informuje bank, działają już karty płatnicze i debetowe, klienci mogą korzystać z bankomatów oraz elektronicznej bankowości. Z problemami technicznymi pracownicy ING walczyli ponad cztery godzin, od wczesnego południa. Teraz przyjdzie kolej na masowe reklamacje.
O kłopotach z zalogowaniem się na stronie na bieżąco informowali nas internauci Kontaktu 24.
Miliony zablokowane
Tysiące bankomatów, kart płatniczych i debetowych ING Banku Śląskiego od godziny 12 przestało działać. Oblężenie przeżywały placówki banku, a klienci nie mogli zalogować się także do swoich internetowych kont. Gigantyczna awaria objęła teren całej Polski. Problem zgodnie z zapowiedziami banku został rozwiązany po godzinie 16.
Z powodu awarii zostało zablokowanych 1,9 mln kont internetowych i 2,2 mln kart debetowych - podał PAP. Jak zapewnia Ewa Szerszeń, klienci mogą już składać reklamacje. Każde zgłoszenie będzie dokładnie rozpatrywane.
Jak poinformowała nas Ewa Szerszeń, rzeczniczka ING Banku Śląskiego, powodem awarii było zawieszenie się systemu.
"Nie działają nasze karty płatnicze, wszystkie bankomaty i bankowość elektroniczna. Jedynie za pomocą kart kredytowych można dokonywać transakcji" - mówiła w popołudniowej rozmowie rzeczniczka ING.
ING Bank Śląski w Polsce istnieje od 1991 roku i od początku zajmuje czołowe miejsce w poszczególnych sektorach rynku usług finansowych. Wartość rynkowa banku szacowna jest na ponad 11 mld złotych, a 75% udziałów należy do holenderskiego oddziału banku. Zatrudnionych ponad 12 tysięcy pracowników.
Wczoraj problemy mieli klienci mBanku. Tutaj przeczytasz o awarii.
Autor: eg,ak//jaś