Rekordowe opóźnienie wynoszące ponad 1100 minut odnotowały pociągi relacji Warszawa - Jelenia Góra i Gdynia - Wrocław. Ponad 10 godzin sięgnęło w poniedziałek o godzinie 23 opóźnienie pociągu relacji Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia. Z powodu oblodzenia sieci trakcyjnej z dużym opóźnieniem do stacji końcowych dotrą też inne pociągi. PKP Intercity przeprasza i zapewnia, że robi wszystko, by zapobiec oblodzeniu pozostałych szlaków i powtórzenia sytuacji z poniedziałku w związku z wprowadzeniem najwyższego stopnia zagrożenia meteorologicznego. O problemach informowali nas na Kontakt 24 pasażerowie.
Oblodzona trakcja i wielogodzinne opóźnienia
W całym kraju do wieczora wystąpiło ponad 120 usterek spowodowanych oblodzeniem trakcji. Nadal nie wiadomo, kiedy zostaną usunięte skutki awarii kolejowej w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego, która spowodowała wielogodzinne opóźnienia.
Jak podaje PKP PLK, rano wystąpiły utrudnienia w ruchu pociągów w okolicach Skarżyska Kamiennej, które zostały szybko usunięte.
O opóźnieniach na bieżąco informowali nas pasażerowie. Skład Przemyśl - Szczecin odjechał z Poznania z ponad 400 minutowym opóźnieniem. Ośmiogodzinne opóźnienie miał pociąg relacji Warszawa - Jelenia Góra, który utknął przed Kaliszem. "W okolicach Ostrowa, między miejscowościami Biniew - Bronów utknął pociąg jadący do Poznania. Pasażerowie marzną już cztery godziny" - informował przed godz. 15 jeden z internautów.
Jak poinformował Maciej Dutkiewicz, opóźnienia przekraczające 60 minut odnotowały 82 z około 4000 pociągów uruchamianych każdego dnia przez Polskie Linie Kolejowe.
Jak informują Polskie Linie Kolejowe, w związku z wprowadzeniem trzeciego (najwyższego) stopnia wystąpienia zagrożeń meteorologicznych jeszcze dziś zarządca infrastruktury uruchomi 41 lokomotyw osłonowych (30 spalinowych, 11 elektrycznych) oraz 70 pociągów sieciowych do patrolowania stanu sieci trakcyjnej.
"W zależności od rozwoju sytuacji domawiane będą następne lokomotywy do przeciągania bądź przecierania szlaków. W gotowości znajduje się 176 zespołów technicznych do szybkiego usuwania awarii i usterek" - pisze Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Jak dodaje, powołane zostały również specjalne sztaby oraz wzmocnione dyspozytury zakładowe, dyspozytury Ekspozytur Zarządzania Ruchem Kolejowym i Dyspozytura Główna.
PKP przeprasza. "Pasażerowie mogą zwrócić bilet"
Jak informuje PKP Intercity, w pociągach wyposażonych w wagony gastronomiczne pasażerom oferowano gorące napoje. W akcji usuwania skutków oblodzenia zaangażowane były wszystkie dostępne zarządcy infrastruktury i trakcji środki. "Zgodnie z procedurami, każdy pracownik obsługi klienta ma obowiązek wspierać naszych podróżnych, w tym udzielać im informacji o aktualnym ruchu pociągów. Pamiętać też należy, że w sytuacjach wyjątkowych, pasażerowie mogą zwrócić bilet nie ponosząc odstępnego" - informuje PKP Intercity w jednym z portali społecznościowych. "Zdajemy sobie sprawę, jak trudna jest to sytuacja dla naszych pasażerów i wspólnie z zarządcą infrastruktury robimy wszystko, aby rozwiązać ją najszybciej i najbezpieczniej jak to tylko możliwe. Jest nam niezmiernie przykro i bardzo przepraszamy za tak poważne utrudnienia" - piszą przedstawiciele spółki.
Autor: js,ak