Ze Słowacji do Polski. Zobacz niezwykłe nagranie z lotu balonem nad Tatrami

Lot balonem nad Tatrami

Dwa lata przygotowań, by dwie załogi mogły wzbić się w powietrze i z wysokości ponad trzech tysięcy metrów obserwować Tatry. Przelot wyjątkowy, bo po raz pierwszy w historii załoga leciała ze Słowacji. Niesamowite nagranie i zdjęcia otrzymaliśmy na Kontakt 24 od Bartosza Oberskiego z Klubu Balonowego ZEFIR.

Przelot balonów nad Tatrami

Pan Bartosz Oberski od 15 lat zawodowo lata balonem. Pierwsze podejście, by przelecieć nad Tatrami Wysokimi ze Słowacji do Polski, było w ubiegłym roku. Jednak - jak przyznaje - ze względu na złą pogodę (widzialność i kierunek wiatru), spełzło na niczym. W tym roku, razem z sześcioosobową załogą, postanowił ponownie spróbować swoich sił, i wzbić się wysoko nad ziemią.

Widoczność nie przekraczała 100 metrów, a sypiący śnieg zasypywał powoli cały parking. Jasne było, że nie polecimy, ale przynajmniej znaleźliśmy fajne miejsce do startu pan Bartosz z Klubu Balonowego Zefir

Musieli przedłużyć pobyt

- Założyliśmy, że będziemy pięć dni w okolicach Zakopanego. Prognozy pogody nie były najlepsze, więc musieliśmy przedłużyć nasz pobyt. (…) Potem dojechaliśmy nad Jezioro Szczyrbskie (na Słowacji - red.), gdzie widzialność nie przekraczała 100 metrów, a sypiący śnieg zasypywał powoli cały parking. Jasne było, że nie polecimy, ale przynajmniej znaleźliśmy fajne miejsce do startu - opowiadał.

Na szczęście, ostatniego dnia (17 lutego - red. ) pojawiło się tzw. okienko pogodowe. To był ten moment, by wzbić się w powietrze. Start na Słowacji. Meta - w Polsce. - Pomiędzy warstwami chmur zrobił się prześwit, który według prognoz miał trwać od dwóch do trzech godzin. W rzeczywistości trwał dłużej - wyjaśnia w rozmowie z nami pan Bartosz.

"Lecimy na najwyższy szczyt"

- Kolejne spojrzenie na szczyty i podjęliśmy decyzję. Rozkładamy balony. Po dziesięciu minutach oba były już w powietrzu. Wieża w Popradzie przywitała nas w słowackiej przestrzeni powietrznej i poinformowała o warunkach nad Tatrami. Wszystko dobrze. Na wysokości 3200 metrów mieliśmy wiatr z południa. Idealnie. Lecieliśmy na najwyższe szczyty - mówi z zachwytem.

Jak dodaje, wysoko nad ziemią wzbiły się dwa balony z trzyosobowymi załogami. - Pilotem jednej byłem ja, drugiej Krzysztof Zapart. W moje załodze byli Duńczycy, u Krzysztofa - Polacy - opowiada.

Kolejne spojrzenie na szczyty i podjęliśmy decyzję. Rozkładamy balony. Lecieliśmy na najwyższe szczyty pan Bartosz

Są pierwsi

Podczas lotu, widzieli wszystko to, co najciekawsze - Tatry słowackie, a po przekroczeniu granicy, polskie szczyty. - Góry przelecieliśmy po 35 minutach lotu - zaznacza. Wylądowali na polu, we wsi Stare Bystre.

Jak zaznacza pan Bartosz, to był wspaniały lot, i nietypowy, bo - według jego informacji - zorganizowano tego typu dwie wyprawy. Jednak obie odbyły się w Polsce, a piloci lecieli na Słowację. - Krzysztof i ja zapisaliśmy się jako pierwsi Polacy, którzy przelecieli balonami na ogrzane powietrze przez Tatry Wysokie, lecąc ze Słowacji do Polski - kończy.

A Ty również odbyłeś niesamowitą podróż, o której zawsze marzyłeś? Pochwal się z nami. Czekamy na Twoje zdjęcia i filmy. Wyślij je na Kontakt 24!

Autor: ank/aw / Źródło: Kontakt 24, klub-balonowy.org

Ważny temat?

Podziel się!

Czekamy na Wasze:

Pozostałe wiadomości

W samolocie PLL LOT z Zurychu do Warszawy wykryto usterkę podwozia. Pasażerowie musieli opuścić pokład, a lot został ostatecznie odwołany. Informację o tym zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Zablokowała się część podwozia, pasażerowie musieli wysiąść

Kontakt 24, tvnwarszawa.pl

Kierowca samochodu osobowego wjechał najpierw w kobietę z dzieckiem, a potem uderzył w ścianę budynku w Gdańsku. Z ustaleń policjantów wynika, że 50-latek zasłabł za kierownicą. Mężczyzna był trzeźwy. Na miejscu pracuje policja. Zdjęcia ze zdarzenia otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Samochód wjechał w pieszych, a potem w budynek

Samochód wjechał w pieszych, a potem w budynek

tvn24.pl

W czwartek późnym wieczorem na niebie nad Polską można było zobaczyć nietypowe zjawisko. Była to rozległa, jasna chmura, kierująca się na północ. Jej zdjęcia otrzymaliśmy na Kontakt 24. Pojawiły się pytania na temat tego, co mogło być przyczyną tego widoku.

Tajemnicze światło na niebie. Co leciało nad Polską

Tajemnicze światło na niebie. Co leciało nad Polską

Aktualizacja:
"Z głową w gwiazdach", tvnmeteo.pl, Kontakt 24

Na Kontakt 24 otrzymaliśmy informację o szybowcu, który zawisł na drzewie w Płocku przy ulicy Bielskiej. Straż pożarna potwierdziła, że pilot awaryjnie lądował i jest pod opieką lekarzy.

Szybowiec awaryjnie lądował, zawisł na drzewie

Szybowiec awaryjnie lądował, zawisł na drzewie

tvnwarszawa.pl

Pożar w fabryce mebli w Toruniu. Spłonęła hala produkcyjna, nie ma osób poszkodowanych. Straty są jednak bardzo duże. Przyczyna pożaru nie jest na razie znana. To wyjaśni policyjne śledztwo.

Pożar w fabryce mebli, spłonęła hala produkcyjna

Pożar w fabryce mebli, spłonęła hala produkcyjna

tvn24.pl

Polak był świadkiem jednego z tornad, które w sobotnią noc uderzyły w stan Nebraska. Pogoda zaskoczyła mężczyznę w drodze, co zmusiło go do poszukiwania schronienia na stacji benzynowej. Nagranie otrzymaliśmy na Kontakt 24.

"Widok ludzi na podłodze, krzyczący personel. Jakbym grał w filmie katastroficznym"

"Widok ludzi na podłodze, krzyczący personel. Jakbym grał w filmie katastroficznym"

Kontakt 24

Na Kontakt 24 napisał czytelnik, który był pasażerem lotu na trasie Bukareszt-Warszawa. Z jego relacji wynika, że podczas lądowania w samolot uderzył piorun. Jak opisał, w kabinie było słychać huk i widać oślepiające światło. Rzecznik przewoźnika potwierdził zdarzenie.

"Jeden wielki huk i oślepiające światło". W lądujący samolot uderzył piorun

"Jeden wielki huk i oślepiające światło". W lądujący samolot uderzył piorun

Kontakt24, tvnwarszawa.pl

Incydent podczas piątkowych uroczystości upamiętniających 81. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim. Zakapturzony mężczyzna stanął przy Pomniku Bohaterów Getta, trzymając flagę Palestyny. Nagranie otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Z palestyńską flagą przy Pomniku Bohaterów Getta

Z palestyńską flagą przy Pomniku Bohaterów Getta

Kontakt24, tvnwarszawa.pl, PAP

Zorza polarna pojawiła się na polskim niebie w sobotnią noc. W jej obserwacji nie przeszkodziły nawet chmury, których gruba warstwa otulała w nocy część naszego kraju.

Zza zasłony chmur wyjrzały światła północy