Klienci banku PKO BP oraz bankomatów sieci Euronet mają problemy z odzyskaniem błędnie zaksięgowanych pieniędzy po piątkowej awarii. "Ja nawet ich w ręce nie miałam. Ile można czekać na swoje ciężko zapracowane pieniądze?" - irytuje się jedna z internautek. Jak informują banki, w przypadku niektórych klientów nie obędzie się bez złożenia reklamacji.
"Wypłacałam w sobotę pieniądze i oczywiście zostały zablokowane. Zostałam na weekend bez kasy. Dzisiaj zaksięgowano wypłatę. Reklamacja złożona, mam czekać 60 dni. Paranoja!!!!" - napisała internautka podpisująca się nickiem @wkurzona. W podobnej sytuacji są klienci innych banków, którzy próbowali wypłacić gotówkę w bankomatach Euronetu.
"Mam konto w ING. W piątek próbowałem podjąć 1950zl z bankomatu Euronet. Bankomat nie wypłacił pieniędzy, środki zostały zablokowane, a wczoraj zaksięgowane jako wypłacone! Paranoja. Tutaj trzeba myśleć nad pozwem zbiorowym. Za 2 dni minie tydzień jak jestem bez niemal 2 tysięcy i nikomu nie spieszy si by mi je oddać!" - pisze internauta.
"Mam ten sam problem, w piątek próbowałam pobrać 900 zł sieci bankomatów Euronet. Pieniądze mam zaksięgowane a ja nawet ich w ręce nie miałam. Ile można czekać na swoje ciężko zapracowane pieniądze" - denerwuje się @juti. "Jak złożyć reklamację? Jak odzyskać pieniądze? Mi bank nie wydał 600 zł!" - dodaje @nnn.
Konieczna reklamacja?
Jak poinformowała redakcję Kontaktu 24 Aneta Styrnik-Chaber z biura prasowego PKO BP, blokady środków, które zostały założone pomimo niezrealizowanych operacji kartowych w czasie trwania awarii, zostały już przez bank anulowane automatycznie.
"W przypadku, kiedy rachunek został obciążony (tzn. transakcja została zaksięgowana), konieczne jest złożenie przez klienta reklamacji np. poprzez Infolinię Banku - staramy się je rozpatrywać najszybciej jak to jest możliwe. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, również w zakresie ewentualnych rekompensat" - poinformowała w przesłanym nam we środę komunikacie.
Trochę więcej szczęścia mają klienci banku ING, który poinformował na swoim profilu na Facebooku, że jeszcze w środę rozliczy błędne transakcje. "Obecnie jesteśmy w trakcie przetwarzania plików od organizacji płatniczych korygujących nieprawidłowo zrealizowane transakcje. Sądzimy, że wszystkie transakcje nieprawidłowo zrealizowane w dniu 08.11.2013 powinny zostać prawidłowo rozliczone w dniu dzisiejszym. Rozliczenie tych transakcji jest dla nas tematem priorytetowym. Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości" - napisano w środę na profilu banku.
Banki: zawinił Euronet
Część transakcji automatycznie rozliczy też mBank, ale w niektórych przypadkach nie obędzie się bez oficjalnej reklamacji.
"Po wykryciu błędów, firma Euronet zobowiązała się do niezwłocznego anulowania nieprawidłowych transakcji, jednak zwroty pieniędzy zostały dokonane tylko w stosunku do części klientów banku. Obecnie czekamy na kolejne zwroty i dalsze wyjaśnienia ze strony operatora. Zapewniamy, że wszelkie odwołania przekazywane przez Euronet realizowane są przez bank na bieżąco. Pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji, a o szczegółach będziemy informować w osobnych komunikatach" - poinformował bank.
Awaria PKO BP i Euronet
W piątek doszło do awarii w banku PKO BP. Niedługo później pojawiły się problemy z wypłatami gotówki z bankomatów sieci Euronet. Klienci mieli problemy z wypłatą środków z bankomatów i płatnością kartą. Problemy z transakcjami mieli zarówno klienci posiadający w banku karty Visa, jak i MasterCard. Utrudnienia w banku PKO BP usunięto w sobotę po południu. CZYTAJ WIĘCEJ
Autor: js/ja