"Znów posiadacze konta w mBanku są odcięci od swoich oszczędności" - napisał w niedzielę na Kontakt 24 internauta, który poinformował o problemie z dostępem do konta internetowego. Jak zapewnił nas rzecznik tego banku, kłopoty klientów nie były związane z atakiem hakerskim czy awarią systemu. W niedzielę problemy z dostępem do pieniędzy mieli również klienci ING Banku Śląskiego.
"Posiadacze konta w mBanku znów są odcięci od swoich oszczędności. Po raz kolejny mamy dość poważną awarię. Ostatnia miała miejsce w piątek. Teraz od blisko trzech godzin znów nie można zalogować się do systemu" - napisał w niedzielę o godz. 22.30 internauta.
Jak zapewnił nas Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy Grupy BRE Banku, trudności w logowaniu do internetowych kont nie wynikały z ataku hakerskiego, czy awarii systemu. "Podjęliśmy czynności weryfikujące, które wykazały, że wina nie leży po stronie banku. System dzisiaj działał sprawnie. O szczegółach tych czynności nie mogę informować ze względów bezpieczeństwa" - powiedział Olszewski.
Problemy klientów zakończyły się około godz. 23.
To był trudny weekend dla klientów tego banku. W piątek informowaliśmy o poważnej awarii, która spowodowała odcięcie użytkowników od serwisów internetowych mBanku i MultiBanku.
Problemy również w ING Bank Śląski
Problemy techniczne miał też w niedzielę ING Bank Śląski - od godziny 18 do 20:30 klienci nie mogli korzystać m.in. ze swoich kont internetowych, bankomatów i wpłatomatów. "Od kilku godzin nie mam dostępu do swojego konta internetowego w ING, przez co nie mogę sfinalizować ważnych przelewów, gdyż przebywam za granicą" - zaalarmował nas internauta o nicku bANKOMEN.
"Awaria była spowodowana usterką techniczną naszego sprzętu. Nie miało to związku z żadnym atakiem hakerskim. Klienci mogą być spokojni, ich pieniądze są bezpieczne" - zapewnił nas Piotr Utrata, rzecznik prasowy banku.
Autor: aolsz/rs