Klienci ING Banku Śląskiego musieli zmierzyć się w poniedziałek z poważnymi problemami. "Nie można wypłacać środków z bankomatów", "pieniądze są blokowane, a transakcje nierealizowane" - pisali na Kontakt 24 internauci. Jak poinformowali wieczorem przedstawiciele banku, problemy z transakcjami zostały rozwiązane, a zablokowane na rachunkach środki do północy powinny wrócić na konta.
O tym, że są problemy z wypłacaniem pieniędzy z bankomatów, informowali na Kontakt 24 klienci banku. "Pieniądze są blokowane na koncie, a transakcje nie są realizowane" - pisał internauta o nicku niV. "Osobiście mam zablokowane ponad dwa tysiące złotych, a w dodatku nie mam ani zakupów, ani dostępu do reszty swoich pieniędzy" - dodał.
Klienci skarżyli się również na brak informacji ze strony banku. "ING nawet nie raczy poinformować swoich klientów komunikatem na ich stronie internetowej (wygląda jakby było wszystko OK)" - pisał internauta.
"Środki zwrócone do północy"
Informację o awarii bank potwierdzał na profilu na Facebooku. "Dokładamy starań, aby założone blokady związane z awarią kart zostały dzisiaj usunięte z rachunków, na których powstały" - pisał do swoich klientów. "Przepraszamy, w tej chwili trwają problemy z realizacją transakcji kartami płatniczymi ING Banku Śląskiego. Zapewniamy, że robimy wszystko, żeby zapewnić prawidłowe działanie systemu" - taki komunikat słyszeliśmy natomiast po dodzwonieniu się na infolinię.
Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego, poinformował w rozmowie z redakcją Kontaktu 24, że awaria dotknęła część klientów banku posiadających karty płatnicze Visa.
- Problemy pojawiły się w godzinach 13-14 oraz 15-17. Część klientów nie mogła wypłacić pieniędzy z bankomatów, a środki były blokowane na ich rachunkach - tłumaczył rzecznik. Dodał, że nie było problemów z płatnością kartami (o takich problemach również informowali nas internauci).
Jak przekazał rzecznik, po godzinie 17 awaria została usunięta. - Sukcesywnie zdejmujemy blokadę z rachunków. Do północy środki zostaną zwrócone - zapewnił.
Rzecznik banku przeprosił klientów za utrudnienia.
Autor: //tka