Użytkownicy platformy ePUAP alarmują redakcję Kontaktu 24 o problemach z systemem. "Nie można się zalogować i nic załatwić. To totalny paraliż" - poinformował naszą redakcję Tomasz. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji informuje, że przerwy techniczne spowodowane są pracami nad nową, aktualniejszą i wydajniejszą wersją systemu.
"Nie działa ePUAP, nie można nic załatwić. To totalny paraliż dla przedsiębiorców. Ludziom poznikały z systemu profile zaufane, którymi się podpisują składając rozmaite dokumenty" - napisał przed godz. 11 do redakcji Kontaktu 24 Tomasz.
ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, dzięki której, można załatwić sprawy urzędowe przez Internet, bez wychodzenia z domu. Głównym celem systemu jest stworzenie jednolitego dostępu do usług publicznych dla obywateli, przedsiębiorstw i administracji publicznej. ePUAP
Otrzymaliśmy również inne sygnały. "Nie ma dostępu do własnych danych, a co najgorsze do własnego profilu zaufanego. Dla mnie jest to skandal i granda" - skomentował Sławomir. "Nie można składać dokumentów w formie elektronicznej" - dodał zaniepokojony Przemysław.
Według osób, które piszą na Kontakt 24, problemy z system występują od kilku dni.
MAC: Testujemy nową wersję systemu
Rzecznik Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Artur Koziołek przyznaje, że mogą występować przerwy techniczne na stronie ePUAP.
- Trwają prace nad nową wersją ePUAP. Mogą występować przerwy techniczne. Nie ma w tym nic niepokojącego. Niestety takich testów nie da się robić tylko w weekendy - mówi rzecznik.
Na razie nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia dla użytkowników systemu. Nowa wersja platformy ePUAP ma zostać zaprezentowana wkrótce. - Będzie lepsza, wydajniejsza z nowymi usługami - przekonuje Koziołek.
"Trwają intensywne prace"
Z kolei Centrum Projektów Informatycznych informuje, że problemy z systemem występują od 26 kwietnia.
Informujemy, że występują problemy w funkcjonowaniu profilu zaufanego. W szczególności dotyczą one podpisywania dokumentów profilem, potwierdzania profilu oraz logowania do systemów zewnętrznych z wykorzystaniem profilu (np. PUE ZUS, CEIDG). Występuję także problemy z zalogowaniem się do ePUAP i systemu DRACO. Trwają intensywne prace mające na celu usunięcie awarii. Za utrudnienia przepraszamy. ePUAP
Autor: mz//tka