W piątek, po awarii PKO BP problemy mieli także klienci innych banków, korzystający z sieci bankomatów Euronet. Internauci informowali nas na Kontakt 24 o utrudnieniach w wypłatach gotówki, potwierdziła to także sieć Euronet w komunikacie na stronie internetowej.
Awaria PKO BP trwała kilka godzin, została usunięta po godzinie 18. Niedługo później pojawiły się problemy z wypłatami gotówki z bankomatów sieci Euronet. Jak piszą internauci, żądane sumy znikają z konta, jednak maszyny nie wydają gotówki. "Prosimy o pomoc w odzyskaniu naszych pieniędzy od sieci Euronet" - apelowali w piątek internauci.
"Bankomat nie wypłaca pieniędzy, a pobiera z konta"
"Pobierają pieniądze z naszych kont, a bankomaty ich nie wypłacają! Jest długi weekend i zostaliśmy bez pieniędzy! Jak długo musimy czekać na swoje pieniądze?" - napisał jeden z internautów.
"Bankomat nie wypłaca pieniędzy, a pobiera z konta. Banki nic nie robią z tym! Sama byłam w mBanku to pani tam pracująca powiedziała, że nic nie mogą z tym zrobić, bo tak jest w całej Polsce i kazała czekać. A mi zjadło z konta 1200 zł i jestem bez środków na życie. Skandal" - napisała @Aleksandra.
Sieć przeprasza
Mimo prób skontaktowania się z przedstawicielami sieci Euronet, nie udało się nam uzyskać informacji na temat przyczyn awarii. Do północy na stronie sieci klienci mogli przeczytać krótki komunikat o możliwych utrudnieniach, nie było jednak informacji, kiedy sytuacja wróci do normy. Do sobotniego południa podobny komunikat słyszeli także klienci, którzy próbowali dodzwonić się na infolinię.
"Uprzejmie informujemy, iż w chwili obecnej mogą wystąpić utrudnienia w przeprowadzaniu transakcji oraz telefonicznym kontakcie z obsługą Klienta. Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji" - informowano.
Z problemami zmagał się też bank PKO BP
Kłopoty z wypłatą gotówki do godziny 18 mieli także klienci PKO BP.
"W całej Polsce od ok. godziny 14 trwa awaria bankomatów oraz płatności PAY PASS" - informował internauta @eaguszka. Z kolei internauta @Piotr dodał, że środki, które klienci chcieli wypłacić, są blokowane na rachunku. Internauci pisali, że niemożliwe są również wpłaty. Klienci banku obawiali się, że pozostaną bez pieniędzy przez cały długi weekend.
Jak poinformował po godz. 16 Michał Zwoliński z biura prasowego PKO BP, utrudnienia występowały przy wypłacie gotówki w bankomatach. "Problem dotyczy 15 proc. transakcji" - dodał.
Tuż po godz. 18 Monika Floriańczyk z biura prasowego PKO BP oświadczyła, że transakcje w bankomatach są już poprawnie obsługiwane.
Autor: ak,aka/ja