Zbyt ładna i nienaturalna - tak o modelce reklamującej produkt firmy L'Oreal mówi wiceszefowa Sojuszu Lewicy Demokratycznej Katarzyna Piekarska i domaga się zakazu rozpowszechniania reklamy. Pomysł spotkał się ze sporym odzewem ze strony internautów. "W błąd to wprowadzają politycy, a nie reklamy" - kwituje @marta. "Z seksizmem trzeba walczyć" - komentuje @aneta.
Katarzyna Piekarska wypowiada wojnę z reklamami generowanymi komputerowo, które jej zdaniem wprowadzają konsumentki w błąd. Sprawą ma się zająć Polska Rada Reklamy. O pomyśle zakazu reklam ze zbyt ładnymi modelkami jego wnioskodawczyni mówiła w poranku TVN24. Czytaj więcej na tvn24.pl
"To zdjęcie jest mocno generowane komputerowo. Sygnał jest prosty - jeśli kupisz ten fluid czy krem, to będziesz wyglądać w ten sposób" - tłumaczyła Piekarska. W reklamie kosmetyki francuskiej firmy zachwala jedna z najlepiej opłacanych modelek świata, 27-letnia holenderka Doutzen Kroes.
"W błąd to wprowadzają politycy"
Sprawa wniosku Piekarskiej o zakazanie rozpowszechniania reklam ze zbyt urodziwymi modelkami wywołała sporo kontrowersji. "Najbardziej w błąd wprowadzają politycy, Pani Kasiu, proponuję skierować siły na obszar polityczny. Tam jest na pewno więcej takich tematów jak ta sporna reklama bo każdy nagina prawdę, kłamie i oszukuje. Mało tego, o ile patrzenie na bardzo ładną twarz, nawet nierealną, jest miłe, o tyle słuchanie politycznych bzdur jest przykre"- pisze @marta.
Reklamy z ładnymi modelkami nie przeszkadzają także internaucie @darkowi_s, który uważa, że "przesadą jest odbieranie reklam dosłownie, bo z 80% reklam trzeba by usunąć. Skoro facet z telewizji mówi, że to auto jest dla mnie to jest to nieuczciwe, bo mnie na nie po prostu nie stać. Kłamie zatem w żywe oczy".
A internauta Bartosz pyta: "czyli jeżeli ja obrabiam zdjęcia na mojej stronie internetowej np. butów... tło, kontur itp., to gdy ten np. but jest wyraźny, podświetlony - ja jestem nieuczciwy? Bo na żywo w dziennym świetle jest np. pól tonu ciemniejszy?" - zastanawia się.
"Nie ma takich idealnych kobiet? Nie ma też ludzika Delmy, albo do mnie nie zawitał. Nie ma też wielu innych postaci i rzeczy z reklam. No bez przesady" - komentuje pomysł Katarzyny Piekarskiej @Damian. "To są jakieś bzdury wygadywane przez zakompleksione Panie, którym nie pomagają już nawet te reklamowane produkty" - dodaje @Leszek.
"Trzeba walczyc z seksizmem"
Innego zdania jest @Aneta. "Według mnie trzeba nagłaśniać i walczyć z takimi reklamami i nie bagatelizowałabym takich akcji. Jest to szczególnie istotne dla kobiet z klasy średniej, oraz nastolatek, żeby reszty życia nie spędzały na dążeniu do ideału i nie wpędzały się w kompleksy. To jest naprawdę ważny problem wśród młodych kobiet i podoba mi się, że w Polsce, tak jak na całym świecie, zaczyna się walczyć z seksizmem i nierealnym wizerunkiem kobiety w reklamach"- komentuje @Aneta.
Wtóruje jej internautka Ania, która pisze: "Mam 31 lat i w pełni popieram panią Kasię. Nie wszystkie kobiety są świadome swojej wartości i takie obrazki mogą wpływać na ich psychikę bardzo negatywnie. Wreszcie ktoś zainteresował się tym tematem".
Rada Reklamy ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku Piekarskiej.
Autor: mmt/ja