Po wielu dniach Ministerstwu Spraw Wewnętrznych udało się usunąć poważną awarię systemu weryfikacji PESEL. O tym, czym to skutkowało, alarmowali nas zniecierpliwieni przyszli i obecni przedsiębiorcy. "Nie można zarejestrować żadnej firmy lub dokonać aktualizacji w ewidencji działalności gospodarczej" – pisał @Markus.
Do awarii doszło 27 kwietnia. Od tego czasu – z drobną przerwą - zarówno w urzędach, jak i poprzez internet nie można dokończyć czynności związanych z założeniem działalności gospodarczej ani aktualizacją danych firmy.
"W związku z trwającą awarią usługi weryfikacji PESEL Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, przyjmowanie wniosków zostało wstrzymane do odwołania. Za utrudnienia przepraszamy" – czytaliśmy jeszcze dziś rano na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przed godziną 11 informacja zniknęła.
"Infolinia CEIDG umie powiedzieć tylko, że 'należy uzbroić się w cierpliwość'. A może muszę zaczekać na koniec długiego majowego weekendu, który dla pracowników MSW zaczął się 27 kwietnia?" – pytała wczoraj w mailu do redakcji Kontaktu 24 @Ewelina.
MSW: Awaria została usunięta
Małgorzata Woźniak, rzeczniczka Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zapewniła nas, że długi weekend nie miał nic wspólnego z czasem usunięciem usterki. "Jak tylko zorientowaliśmy się, że wystąpiła awaria (27 kwietnia), nasi pracownicy niezwłocznie przystąpili do naprawy" – powiedziała dziś rzeczniczka. Jak dodała, kiedy wydawało się, że problem został usunięty, pojawiła się kolejna awaria. "W przerwie między naprawami, wnioski były realizowane" – poinformowała rzeczniczka. Jak zapewniła Małgorzata Woźniak, awaria jest już usunięta, a wnioski realizowane (w pierwszej kolejności mają być realizowane wnioski, które wskutek awarii zostały wstrzymane). "Trzymamy rękę na pulsie, wciąż weryfikujemy, sprawdzamy system. Przepraszamy za utrudnienia" – mówiła rzeczniczka.
Autor: ak/tka