Po wciąż trwającym remoncie Dworca Centralnego w Warszawie, po wyburzeniu dworca w Katowicach przyszła kolej na Łódź. Kilka dni temu Urząd Miasta, Polskie Koleje Państwowe oraz Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły drugi etap przetargu na budowę Dworca Łódź Fabryczna, w którym startuje pięć firm. Ta, która go wygra, jesienią powinna rozpocząć prace budowlane.
Na placu, pod którym w 2015 roku ma zostać oddany do użytku nowy budynek dworca, był Reporter 24, stevenlodz.
Budowa nowego dworca rozpocznie się jesienią. Jedna z pięciu firm, które stanęły do drugiego etapu przetargu, budowę będzie musiała zakończyć do 2015 roku. Szacowana wartość inwestycji wynosi 2,4 miliarda złotych. Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta Łodzi, przez 42 miesiące, w czasie których będą trwały prace, pociągi będą się zatrzymywać na stacji Łódź-Kaliska i na Widzewie.
"Nowy dworzec będzie miał perony na głębokości 16 metrów, zaś autobusy dalekobieżne będą odjeżdżać ze stanowisk ulokowanych na głębokości ośmiu metrów. W planach jest również wykonanie tunelu średnicowego pod miastem, tak aby stało się możliwe włączenie aglomeracji łódzkiej w system kolei dużych prędkości. Łodzianie będą bardzo dokładnie informowani o przebiegu inwestycji i wynikających z tego niedogodnościach. (...) Długość budynku dworca wyniesie 350 m (dotychczas 70 m), a szerokość 85 m (obecnie 16 m). Tunel dojazdowy będzie wykonany metodą odkrywkową. Pod ważnymi arteriami komunikacyjnymi jak ul. Kopcińskiego i ul. Kilińskiego przewidywane jest drążenie tunelu, aby nie zakłócić ruchu" - czytamy na stronie Urzędu Miasta Łodzi.
Autor: ak//ŁUD