Klienci BZ WBK mogą odetchnąć z ulgą. Bank poinformował w środę wczesnym popołudniem, że już prawie uporał się z trwającą kilkanaście godzin awarią. W tym czasie klienci banku nie mogli wypłacać pieniędzy z bankomatów, gdzie często pojawiała się informacja o braku środków, płacić kartą, a także logować się do internetowych kont. Sygnały o problemach z dostępem do kont otrzymaliśmy na Kontakt 24.
Dział prasowy banku potwierdza, że problemy były. "Awaria polegała na braku aktualizacji sald on-line w systemie, co powodowało, że nasi klienci w bankomacie czy usługach elektronicznych widzieli saldo z poprzedniego dnia. (...) Występował również brak możliwości realizacji transakcji Przelew24, sporadyczne problemy z logowaniem do BZWBK24 oraz spowolnione jego działanie, przelewy składane w tym czasie nie były realizowane" - tłumaczył nam Artur Sikora, dyrektor departamentu Public Relations BZ WBK.
"Obecnie wszystkie funkcjonalności są już skutecznie przywrócone poza dostępem do historii rachunków w BZWBK24 oraz Minibank24, nad którymi pracujemy i które powinny być dostępne dla wszystkich klientów w przeciągu najbliższej godziny. Wszystkich klientów za utrudnienia raz jeszcze serdecznie przepraszamy oraz zapewniamy, że jak z każdego tego typu incydentu wyciągamy wnioski tak, aby uniknąć ich powtórzenia się w przyszłości" - dodał.
Autor: mkg/ja