Od późnych godzin nocnych internauci informują nas o ogólnopolskiej awarii sieci Orange. "Od ponad dwóch godzin nie działają telefony, nie działa też internet" - napisał około północy jeden z zaniepokojonych abonentów. Rzecznik Orange Polska poinformował przed godziną 8 na antenie TVN24, że awaria na terenie większości kraju została usunięta. Wszystkie informacje dostajemy na Kontakt 24.
"Od ponad 40 minut nie istnieje sieć Orange. Telefony nie odpowiadają. Brak dostępu do internetu" - informował nas po północy tomsin.
Wtórował mu kolejny internauta. "Od godziny 22 w całej Polsce brak lub znaczne ograniczenie usług sieci Orange. Wyłączone zostały usługi dostępu do internetu mobilnego i telefonii komórkowej. Nie ma możliwości wysyłania wiadomości SMS oraz połączenia internetowego przez urządzenia mobilne" - napisał qaczeq.
Internauci informują nas również o problemach z dodzwonieniem się na infolinię operatora.
Awaria techniczna
Do sprawy odniósł się w programie "Wstajesz i Wiesz" rzecznik Orange Polska. - Niestety mieliśmy awarię. Nasi inżynierowie całą noc walczyli, żeby została usunięta. W tej chwili na terenie większości kraju awaria została usunięta - powiedział Wojciech Jabczyński.
Dodał również, że w ciągu kilkudziesięciu minut wszyscy abonenci będą mogli bez przeszkód korzystać z usług operatora. - Problemy mogą jeszcze występować na południu kraju - poinformował.
- W takich sytuacjach bierzemy pod uwagę wszystkie scenariusze. Wszystko wskazuje na to, że awaria była spowodowana czysto technicznymi sprawami - powiedział rzecznik.
Celowe ataki?
W godzinach nocnych Orange wydało oświadczenie. "Bardzo Was wszystkich przepraszamy - od ok. 22.30 mamy dużą awarię sieci. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej, normalnie działają jednak telefony stacjonarne" - czytamy na facebookowym profilu Orange.
"Przez cały czas trwa analiza przyczyn - na ten moment jeszcze ich nie znamy. Pod uwagę bierzemy m.in. celowe ataki. Nad rozwiązaniem problemu pracują nieprzerwanie nasze zespoły kryzysowe. Zrobimy co w naszej mocy, aby do rana przywrócić pełne funkcjonowanie naszych usług" - informował operator.
Autor: mg/sk