PGE Obrót wystawiła faktury bez uwzględnienia zamrożonych cen prądu. Błędne faktury trafiły do około 4 tysięcy odbiorców - poinformowała spółka w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes. Firma wyjaśniła, co powinni zrobić klienci. Zgłoszenie w sprawie gwałtownego wzrostu opłat otrzymaliśmy na Kontakt 24.
Pani Monika z jednej z miejscowości pod Warszawą poinformowała Kontakt 24, że 30 czerwca otrzymała od PGE Obrót faktury prognozowane za prąd na kolejne miesiące. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że kobieta zauważyła gwałtowny wzrost opłat. Jak relacjonowała, wcześniej regularnie płaciła 186 zł, a teraz rachunek opiewa na kwotę 560 zł, tymczasem zużycie prądu regularnie pozostaje na zbliżonym poziomie.
- Sprawdziłam zużycie i mam dokładnie takie samo, jak co roku. Taryfa naliczona teraz według prognozy to 1,06 zł, a powinno być z tarczą 0,40. Płaciłam regularnie 186 złotych, a teraz mam zapłacić 560? - dziwiła się pani Monika.
Błędne faktury od PGE Obrót
Spółka PGE potwierdziła, że rzeczywiście doszło do błędu w wyliczeniach, nie tylko u pani Moniki. "PGE Obrót zidentyfikowała przypadki klientów, dla których zostały wystawione faktury bez uwzględnienia zamrożonych cen prądu. Błędne faktury trafiły do około 4 tys. odbiorców" - poinformowało TVN24 Biznes biuro prasowe firmy energetycznej.
Przedstawiciele PGE wyjaśnili, że powodem był błąd w systemie bilingowym, w którym prowadzone są rozliczenia klientów.
Zgodnie z przepisami, zamrożenie cen prądu na poziomie z 2022 roku obowiązuje do określonych limitów rocznego zużycia: 2 MWh rocznie dla gospodarstwa domowego, 2,6 MWh dla gospodarstw domowych z osobami z niepełnosprawnościami i 3 MWh w przypadku rodzin z Kartą Dużej Rodziny oraz rolników. Zużycie prądu ponad limit będzie rozliczane po 858,54 zł za MWh (z VAT i akcyzą) - czytamy na stronie PGE Obrót.
Co mają zrobić klienci?
Spółka zapewniła, że "PGE Obrót zidentyfikowała wszystkich odbiorców, których dotyczył błąd i rozpoczęła informowanie klientów zaakceptowanymi przez nich kanałami komunikacji (SMS, -mail lub poczta tradycyjna) o zaistniałej sytuacji oraz, że nie muszą opłacać tych faktur".
"Ponadto do klientów zostaną przesłane faktury korygujące z właściwymi stawkami" - zadeklarowano. Spółka PGE Obrót, zajmująca się sprzedażą energii elektrycznej w Grupie PGE, obsłużyła w 2021 roku blisko 5,5 mln odbiorców.
Autor: mb,dk/ToL / Źródło: Kontakt 24/tvn24.pl