"Alba Tour nadal sprzedaje na Grouponie" - alarmowali nas ona Kontakt 24 internauci. Pomimo, że w czwartek biuro podróży poinformowało, że zawiesza działalność, na Grouponie wciąż można było znaleźć ofertę 8-dniowej wycieczki all inclusive do Egiptu. "Sprzedaż została zablokowana" - uspokajał PR Manager Groupon Polska. W piątek wieczorem Groupon wydał oświadczenie, w którym zagwarantował pełną refundację dla osób, które za jego pośrednictwem wykupiły ofertę biura podróży Alba Tour Polska.
"Zafunduj sobie wspaniałe wakacje w Szarm el-Szejk nad Morzem Czerwonym, gdzie z dzisiejszym Grouponem czeka na Ciebie pięciogwiazdkowy wypoczynek w luksusowym hotelu Maritim Jolie Ville Royal Peninsula z biurem Alba Tour Polska. Do wyboru masz 1 z 12 opcji 8-dniowego pobytu z wyżywieniem all inclusive i przelotem" - taka oferta widniała na stronach platformy sprzedażowej Groupon. Biuro podróży Alba Tour w czwartek poinformowało o zawieszeniu działalności. Mimo, że ogłoszenie cały czas znajdowało się na stronach Grouponu, wycieczki nie można było kupić. -
"Zablokowaliśmy ofertę wczoraj po godzinie 18-tej" - uspokajał nas w piątek rano Artur Bednarz, PR Manager firmy. "Jeśli ta oferta jest jeszcze na naszych stronach, to wynika to tylko z problemów technicznych, na pewno zostanie ona usunięta, podkreślam, że zablokowaliśmy możliwości zakupu wycieczki" - dodawał Bednarz.
Groupon gwarantuje pełną refundację
W piątek wieczorem Groupon wydał oświadczenie, w którym napisał:
"Groupon Polska, lider rynku zakupów grupowych oraz rynku ofert turystycznych, podjął dojrzałą decyzję o zagwarantowaniu pełnej refundacji dla osób, które za jego pośrednictwem wykupiły ofertę biura podróży Alba Tour Polska. Klienci, którzy w najbliższych dniach, tygodniach i miesiącach mieli wyjechać na wycieczki zorganizowane przez Alba Tour Polska, otrzymali właśnie propozycję zamiany na inną, równoważną wycieczkę z katalogu Groupon Travel lub zwrot 100% wpłaconej kwoty podstawowej. Chodzi tutaj o środki wpłacone w serwisie Groupon oraz bezpośrednio w biurze podróży. Bezprecedensowa decyzja o wyasygnowaniu z własnych środków na pokrycie strat klientów ponad 1 mln zł jest dowodem, Groupon jest firmą ze wszech miar prokonsumencką, a zakupy w serwisie Groupon są bezpieczne. Klienci, którzy wykupili jedną z ofert Alba Tour Polska, jednak nie wpłacili pozostałej kwoty na konto Alba Tour Polska, otrzymają pełny zwrot pieniędzy wpłaconych do Groupon Polska"
Pełna treść oświadczenia oraz dodatkowych wyjaśnień została zamieszczona na blogu Groupon Polska pod adresem http://blog.groupon.pl/2012/07/13/wane-informacja-dla-klientw-groupon-ktrzy-zakupili-ofert-alba-tour-polska/
Autor: js/jaś,tka