Problemy techniczne e-Wusia zostały usunięte - informuje NFZ. Od rana przez kilka godzin pacjenci w całym kraju musieli potwierdzać swoje ubezpieczenie dokumentem lub podpisując specjalne oświadczenie. Informacje o awarii dostaliśmy na Kontakt 24 od internautów.
"Problemy techniczne w dostępie do eWUŚ zostały usunięte. System działa prawidłowo" - poinformował w środę PAP Narodowy Fundusz Zdrowia. Awaria została usunięta po godzinie 12.
Pierwsze informacje dostawaliśmy od rana na Kontakt 24. "eWUŚ nie działa od rana. Padł system elektronicznej weryfikacji ubezpieczenia" - napisał na Kontakt 24 internauta. Informację tę potwierdził Andrzej Troszyński, rzecznik prasowy Narodowego Funduszu Zdrowia. Dodał, że był to problem z dostępem do weryfikacji uprawnień występujące na terenie całego kraju.
NFZ w oficjalnym komunikacie poinformował, że weryfikacja uprawnień pacjentów odbywała się na podstawie dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia.
Autor: aw/ ola