Już od najbliższej niedzieli podróżujących z i do Łodzi czekają poważne zmiany w rozkładzie jazdy. Wszystko to w związku z generalnym remontem dworca Łódź Fabryczna i pracami modernizacyjnymi łódzkiego węzła kolejowego. Zdjęcia łódzkiego dworca zamieścił w naszym serwisie Reporter 24 stevenlodz.
Wielkie zmiany
Jak poinformowało PKP w rozmowie z Polską Agencją Prasową, zmiany w organizacji ruchu pociągów dotyczą między innymi trasy Warszawa-Łódź. Pociągi kursujące w relacji Warszawa - Łódź w dni robocze, w godzinach popołudniowego szczytu (między godziną 16.02 a 19.19) będą dojeżdżały do stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew. Natomiast w dni robocze poza godzinami porannego szczytu oraz w dni świąteczne i wolne od pracy, pociągi będą odjeżdżały lub dojeżdżały do stacji Łódź Widzew.
Od niedzieli pociągi kursujące w relacji Warszawa - Łódź - Ostrów Wielkopolski - Wrocław - Warszawa będą kursowały przez Sochaczew - Łowicz Przedmieście - Zgierz - Łódź Żabieniec - Łódź Kaliską. Pociągi te będą pomijać stacje: Mokra, Koluszki oraz Łódź Widzew.
Pociągi kursujące w relacji Łódź - Warszawa: w dni robocze, w godzinach porannego szczytu (między godziną 04.23 a 06.27) będą odjeżdżały ze stacji Łódź Kaliska, z postojami na stacjach Łódź Chojny i Łódź Widzew.
Natomiast pociągi kursujące w relacjach: Poznań - Kraków - Poznań, Szczecin - Kraków - Szczecin, Gdynia - Kraków - Gdynia, Katowice - Bydgoszcz - Katowice i Gdynia - Bielska-Biała - Gdynia będą kursowały przez stację Łódź Widzew i Zgierz, z pominięciem Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec.
Nowe rozkłady jazdy pociągów będą obowiązywały do 10 grudnia.
Remont dworca
W nocy 15 października dworzec kolejowy Łódź Fabryczna zostanie zamknięty i rozpoczną się prace związane z budową nowego, podziemnego dworca kolejowego. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską i ma kosztować ponad 1,7 mld zł brutto.
Nowy dworzec ma mieć osiem torów i cztery perony. Wszystko to będzie się znajdowało 16,5 metra pod ziemią. Natomiast 10,5 metra nad nimi przebiegać ma sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Projekt przewiduje także powstanie tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości. Przewidywany termin zakończenia budowy dworca to 2014 rok.
Autor: am//tka