Incydent na przejeździe kolejowym w Tucholi (woj. kujawsko-pomorskie). Na nagraniu, jakie otrzymaliśmy od jednego z kierowców, widać ciężarówkę stojącą na przejeździe przy opuszczonych rogatkach oraz przejeżdżający tuż obok pociąg. Sprawę bada policja.
Nagranie powstało we wtorek po godz. 10. Widać na nim wyładowaną drewnem ciężarówkę, która wjechała na przejazd kolejowy, a także zatrzymaną nad kabiną pojazdu rogatkę. Po kilku sekundach z prawej strony nadjeżdża pociąg, który na widok niebezpiecznej sytuacji na przejeździe zwalnia swój bieg.
Kiedy skład odjeżdża od przejazdu, rogatki zaczynają się podnosić. Jednak ta, która zatrzymała się nad kabiną, nie chce się otworzyć. Na nagraniu widać, jak z kabiny samochodu ciężarowego wysiada kierowca - mężczyzna dochodzi do szlabanu, po czym rogatka wędruje w górę. Po powrocie do kabiny osoby, która prawdopodobnie ręcznie odblokowała zaporę kolejową, ciężarówka odjeżdża.
Zgłoszenie od dróżniczki
Sytuacja miała miejsce o godz. 10:15. - Dróżniczka dostała telefon od maszynisty z informacją, że pojazd ciężarowy miał stać w rejonie torowiska przy opuszczonym szlabanie - relacjonował podkom. Marcin Szulczyk, zastępca naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Tucholi.
- Nie doszło do uszkodzenia szlabanu - powiedział podkom. Szulczyk. Jak poinformował, na miejsce został skierowany dzielnicowy. - Jego ustalenia mają dać odpowiedź, czy zdarzenie miało znamiona wykroczenia, czy też przestępstwa - poinformował policjant.
PLK: Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy
- Kierowca ciężarówki zachował się niezgodnie z zasadami obowiązującymi podczas przekraczania torów kolejowych - ocenił Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Wjeżdżanie pod zamykające się rogatki przy migającymi czerwonym świetle ostrzegawczym jest nieodpowiedzialne - zaznaczył.
Jednocześnie, jak poinformował Dutkiewicz, w tej sytuacji zadziałał system bezpieczeństwa. - W momencie, gdy przejazd jest z jakiegoś powodu niezamknięty na semaforze, kilkaset metrów dalej, wyświetla się sygnał dla maszynisty ostrzegający o nietypowej sytuacji na przejeździe. Wówczas pociągi muszą zwolnić do 20 km/h, a prowadzący musi zachować szczególną ostrożność - powiedział.
Autor: popi/tka