"Wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są zwracane, karty odblokowywane, a pieniądze bezpieczne" - zapewnia Bank PKO zdenerwowanych klientów, którzy od czasu przeprowadzenia migracji systemu informatycznego Inteligo mają problemy z kontem. "Pieniądze znikają z naszych kont" - alarmowali redakcję Kontaktu 24. Według przedstawicieli banku, problemy dotyczą niewielkiej części klientów i są na bieżąco sprawdzane.
"Od paru dni jakieś cuda wychodzą na moim koncie w Inteligo. Najpierw nie można było się dostać do konta i w Inteligo, i w PKO BP. Potem bankomaty nie działały i strona internetowa. Natomiast dziś zniknęły mi wszystkie odsetki od lokat ... jakaś dziecinada" - opisywał problem z kontem w banku @Alde.
Kłopoty po zmianie internetowej platformy
4 września platforma Inteligo poinformowała swoich klientów m.in. na swoim oficjalnym profilu na portalu społecznościowym, że od piątku, 6 września, od godziny 13 do poniedziałku, 9 września, do godziny 7 rano nie będzie możliwe korzystanie z serwisu transakcyjnego, mobilnego, telefonicznego, doładowań telefonów komórkowych oraz usługi „Płacę z Inteligo”. Utrudnienia były związane z przenoszeniem kont z platformy internetowej banku Inteligo na platformę banku PKO BP.
Kłopoty klientów z internetowymi kontami zaczęły pojawiać się w poniedziałek rano, kiedy bank zakończył migrację kont. Internauci zaczęli zgłaszać problemy m.in. z niemożliwością wykonania przelewu, księgowaniu niewykonanych przez nich transakcji kartą, nieautoryzowanych przelewach, czy znikających z kont środkach.
Jak informuje Aneta Styrnik-Chaber, ekspert PKO BP, zmiany technologiczne miały złożony charakter i objęły ponad 600 tys. osób. "Przy tego typu zmianach nie jest możliwe całkowite usunięcie błędów. W przypadku Inteligo wszystkie są korygowane na bieżąco. Bank dedykował dodatkowe zasoby z IT oraz Contact Center do relacji z klientami i rozwiązywania problemów" - napisała w przesłanym redakcji Kontaktu 24 komunikacie.
Dodała, że problemy dotyczą niewielkiej części klientów.
"Nie było nieautoryzowanych transakcji"
Bank zapewnia, że "wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są klientom zwracane, karty są odblokowywane lub wysyłane nowe kurierem na koszt banku, transakcje są na bieżąco księgowane, przelewy wychodzące i przychodzące są realizowane na bieżąco".
"Jednocześnie zwracamy uwagę, że zmienił się sposób prezentacji danych w systemie, co może być interpretowane jako błędy w historii transakcji. Wynikające z przerwy technicznej opóźnienie w księgowaniu transakcji i otrzymywanie zaległych powiadomień może być odczytane jako nieautoryzowane transakcje. Bank zapewnia, że w związku z migracją nie miały one miejsca" - pisze ekspert. Dodaje, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco sprawdzane, a środki zgromadzone przez klientów bezpieczne.
Duże natężenie logowań
"Po weekendowej przerwie związanej z zapowiadanymi wcześniej zmianami technologicznymi, miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez klientów, dlatego system działał wolniej" - informowała w środę Edyta Turkiewicz, kierownik zespołu prasowego PKO BP.
Bank prosimy o zgłaszanie indywidualnych utrudnień na infolinię pod numerem 800 121 121, 81 535 67 89 lub na e-mail inteligo@inteligo.pl.
Autor: aolsz,js/aw