Otrzymaliśmy od Was mnóstwo propozycji dotyczących fotoradarów. Wskazaliście miejsca, w których są one, Waszym zdaniem, niepotrzebnie, ale także takie, gdzie dla bezpieczeństwa kierowców i pieszych, powinny stanąć. Przekazanie pierwszej części Waszych sugestii ministrowi transportu Sławomirowi Nowakowi nie kończy akcji. Akcja "Fotoradary" trwa. Liczymy na więcej Waszych sugestii!
Widzisz fotoradar, który stoi w zupełnie niepotrzebnym miejscu? A może uważasz, że w którejś lokalizacji brakuje takiego urządzenia? Czekamy na Wasze zdjęcia, filmy i informacje ze wskazaniami konkretnych miejsc (ulica, skrzyżowanie, trasa). Wszystkie materiały możecie zamieszczać w naszym serwisie bądź wysyłać na adres kontakt24@tvn.pl.
Niepotrzebne fotoradary
Wśród fotoradarów, które są niepotrzebne wskazaliście m.in ten znajdujący się przy ul. Puławskiej 562 w Warszawie. "W pobliżu nie ma żadnej placówki szkolnej, przejścia dla pieszych czy sygnalizacji świetlnej. Kierowcy przed fotoradarem zwalniają, a za nim i tak przyspieszają. Wydaje mi się, że bardziej by się przydał na wysokości Puławskiej z Lotników, gdzie jest ruchliwe przejście dla pieszych i wielu kierowców przejeżdża na czerwonym świetle" - uzasadnił swoją propozycję @Marcin.
Z kolei @lukas wskazał niepotrzebny fotoradar stojący przy Szosie Lubickiej w Toruniu. "Trzy pasy w jedną stronę, ograniczenie podniesione do 70 km/h w terenie zabudowanym. Z jednej strony jezdni pas zieleni, z drugiej duży plac, żadnego niebezpieczeństwa, a stoi żółty fotoradar ITD" - napisał na Kontakt 24.
Potrzebne dla bezpieczeństwa
Nasi internauci wskazali także miejsca, w których fotoradary są niezbędne dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i kierowców.
"Należałoby ustawić fotoradar przy przejściu dla pieszych na ul. Obywatelskiej 114 w Łodzi. Samochody nagminnie przekraczają tam prędkość i wyprzedzają przed przejściem dla pieszych" - napisał @Maciek.
Internauta @Rewal1 zaproponował, by fotoradar stanął w Opolu przy ulicy Witosa. "Jest to długa dwupasmowa ulica, na której kierowcy w ciągu całej doby (szczególnie w nocy) testują osiągi swoich pojazdów lub też upajają się prędkością. W ciągu dnia zdarza się, że przy ulicy stoi patrol policji. W nocy żadne patrole - tym bardziej takie, które mogłyby w sposób jednoznaczny określić prędkość pojazdu - nie pojawiają się tam" - uzasadnił.
Bezpieczniej na drogach
Dyskusja o fotoradarach rozgorzała na nowo przy okazji ogłoszenia projektu Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zakłada on m.in. zagęszczenie sieci tych urządzeń. Minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział przy okazji, że zostanie przeprowadzony audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego, analizy ograniczeń prędkości wprowadzanych przez lokalne samorządy oraz badanie oznakowania dróg wojewódzkich i samorządowych w całym kraju. Badana ma być też zasadność stosowania fotoradarów.
Akcja "Fotoradary". Pokaż, gdzie są niepotrzebne, a gdzie ich brakuje
Autor: db\mtom