tvnpix

Problemy z ePUAP. Użytkownicy: totalny paraliż. Ministerstwo: testujemy nową wersję

Użytkownicy platformy ePUAP alarmują redakcję Kontaktu 24 o problemach z systemem. "Nie można się zalogować i nic załatwić. To totalny paraliż" - poinformował naszą redakcję Tomasz. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji informuje, że przerwy techniczne spowodowane są pracami nad nową, aktualniejszą i wydajniejszą wersją systemu.

"Nie działa ePUAP, nie można nic załatwić. To totalny paraliż dla przedsiębiorców. Ludziom poznikały z systemu profile zaufane, którymi się podpisują składając rozmaite dokumenty" - napisał przed godz. 11 do redakcji Kontaktu 24 Tomasz.

ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, dzięki której, można załatwić sprawy urzędowe przez Internet, bez wychodzenia z domu. Głównym celem systemu jest stworzenie jednolitego dostępu do usług publicznych dla obywateli, przedsiębiorstw i administracji publicznej.

ePUAP

Otrzymaliśmy również inne sygnały. "Nie ma dostępu do własnych danych, a co najgorsze do własnego profilu zaufanego. Dla mnie jest to skandal i granda" - skomentował Sławomir. "Nie można składać dokumentów w formie elektronicznej" - dodał zaniepokojony Przemysław.

Według osób, które piszą na Kontakt 24, problemy z system występują od kilku dni.

MAC: Testujemy nową wersję systemu

Rzecznik Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Artur Koziołek przyznaje, że mogą występować przerwy techniczne na stronie ePUAP.

- Trwają prace nad nową wersją ePUAP. Mogą występować przerwy techniczne. Nie ma w tym nic niepokojącego. Niestety takich testów nie da się robić tylko w weekendy - mówi rzecznik.

Na razie nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia dla użytkowników systemu. Nowa wersja platformy ePUAP ma zostać zaprezentowana wkrótce. - Będzie lepsza, wydajniejsza z nowymi usługami - przekonuje Koziołek.

"Trwają intensywne prace"

Z kolei Centrum Projektów Informatycznych informuje, że problemy z systemem występują od 26 kwietnia.

Informujemy, że występują problemy w funkcjonowaniu profilu zaufanego. W szczególności dotyczą one podpisywania dokumentów profilem, potwierdzania profilu oraz logowania do systemów zewnętrznych z wykorzystaniem profilu (np. PUE ZUS, CEIDG). Występuję także problemy z zalogowaniem się do ePUAP i systemu DRACO. Trwają intensywne prace mające na celu usunięcie awarii. Za utrudnienia przepraszamy.

ePUAP

 

Autor: mz//tka