Zamknięty

Pisze o tym:

60 reporterów

Dodano:

60 materiałów

"Najlepszy spot, jaki pokazała policja", "nadal za łagodny"

Nowa kampania społeczna przygotowana przez Komendę Wojewódzką Policji w Olsztynie ma pokazać, jak niebezpieczne jest wsiadanie do auta z pijanym kierowcą. Pasażerowie - tłumaczy policja - zachowują się wtedy, jakby przykładali sobie do głowy rewolwer i jak w rosyjskiej ruletce, grali o życie. A co Wy myślicie o nowym policyjnym spocie? Spełni swoje zadanie? Czekamy na Wasze opinie!

Spot "Mój wybór… życie" Źródło: KWP Olsztyn

 

Kampania policyjnej drogówki "Mój wybór... życie" skierowana jest przede wszystkim do młodych i przyszłych kierowców.

Jak tłumaczy mł. insp. Robert Zalewski Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie, wsiadając za kierownicę musimy mieć świadomość, że bierzemy odpowiedzialność za siebie i za innych. "Nigdy nie miejmy złudzeń, jazda pod wpływem alkoholu nie może skończyć się dobrze" - dodaje policjant.

Były policjant Wojciech Piaseczny mówił na antenie TVN24, że w jego ocenie film jest "bardzo dobry". - Jazda w stanie nietrzeźwym to jest rosyjska ruletka, bo w końcu kierowca zabije kogoś albo ktoś zabije kierowcę (...) straszenie karami w naszym kraju nie skutkuje, a ta reklama jest bardzo skuteczna - powiedział.

Co Wy myślicie o spocie? Uważacie, że wstrząśnie on młodymi kierowcami? Dołączcie do naszego gorącego tematu. Czekamy na Wasze opinie!

Kampania policji "Mój wybór… życie" Źródło: tvn24

Najważniejsza reakcja otoczenia

Spot przygotowany przez Auris Media Group ma pokazać, że to często reakcja współpasażerów może uratować życie. "Bezwzględny brak tolerancji, brak przyzwolenia na jazdę po pijanemu, to powinna być rzecz bezdyskusyjna" - tłumaczy policja.

"Decyzja o przejechaniu nawet kilkuset metrów z pijanym kierowcą jest jak gra w rosyjską ruletkę. I kierowca i jego pasażerowie nie wiedzą jaki będzie finał. Kto wygra, a kto przegra w tej grze, w którą nie warto nawet raz próbować zagrać (…) W życiu nie próbujemy kusić losu, dlaczego tak łatwo przychodzi nam czasem zignorować fundamentalną zasadę:jeżdżę – nie piję?" – pyta Michał Bartoszewicz, reżyser spotu.

Kampania jest kontynuacją założeń Regionalnego Programu Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym, który realizowany jest dzięki wsparciu ze strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Kierowcy o spocie policji Źródło: tvn24

"Wymowny, działający na wyobraźnie"

Od rana piszecie na Kontakt 24, że kampania jest potrzebna, a film, choć brutalny jest wymowny.

"Czasami życie musi dać człowiekowi 'kopa', a najlepiej działają bądź co bądź brutalne, ale prawdziwe obrazy" - pisze Sebastian. "Uważam, że film jest wymowny, działający na wyobraźnię - komentuje internautka Magda. A Tomasz dodaje "spot przemawia i trzeba z nim dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Proponuję, aby w kościołach ten spot był wyświetlany, właśnie przed świętami".

Nie wszystkim jednak podoba się nowa kampania policji. Barbara pisze, że spot jest szokujący, ale według niej z zupełnie innego punktu widzenia. "Ja tu widzę młodych ludzi, którzy podjęli próbę samobójczą i popijają alkohol dla odwagi" - pisze.

Inny internauta podsumowuje, że według niego "powinni zabierać dożywotnio prawo jazdy za jazdę po wpływem alkoholu".

Czekamy na Wasze komentarze w tej sprawie!