Pomoc

I. REJESTRACJA, LOGOWANIE I MÓJ PROFIL

 

Dlaczego warto założyć profil?

Jako zarejestrowany Reporter 24 możesz przesyłać swoje materiały szybciej i łatwiej. Są one też od razu widoczne dla innych użytkowników serwisu na Twoim profilu. Dodatkowo jako zarejestrowany użytkownik możesz zbierać odznaki np. za ilość i rodzaj materiałów czy staż w serwisie.

Odznaki, które zdobyłeś, są widoczne na Twoim profilu i są informacją dla innych użytkowników na temat Twojej aktywności w serwisie. Więcej na temat tego czym są odznaki możesz przeczytać dalej.

Ponieważ zależy nam na budowaniu społeczności, dajemy zarejestrowanym użytkownikom serwisu możliwość obserwowania innych Reporterów 24, by być na bieżąco z materiałami, które publikują. Funkcja ta pozwala Ci również sprawdzić, kto obserwuje Twój profil. Po założeniu konta będziesz mógł korzystać z forum serwisu i dodawać komentarze do wiadomości redakcyjnych i materiałów innych użytkowników.

 

Po rejestracji nie widzę konta. Co robić?

Aby dokończyć rejestrację w serwisie musisz aktywować swoje konto przy pomocy linka aktywacyjnego wysłanego na e-mail podany przez ciebie w trakcie rejestracji.

 

Nie dostałem e-maila z linkiem aktywacyjnym

Sprawdź czy e-mail aktywacyjny nie trafił do spamu w twojej skrzynce pocztowej lub czy prawidłowo wpisałeś adres mailowy. W razie dodatkowych problemów skontaktuj się z nami mailowo pod adresem pomoc@tvn.pl

 

Link aktywujący konto nie działa

Jeżeli link nie zadziała, skopiuj go i wklej w okno swojej przeglądarki internetowej i wciśnij Enter.

 

Dlaczego nie mogę się zalogować?

Sprawdź czy prawidłowo wpisujesz login i hasło (czy włączony jest przycisk Caps Lock lub inne ustawienia klawiatury). Jeśli zapomniałeś swojego hasła, kliknij na link „nie pamiętam hasła”, który znajduje się w oknie logowania, a wyślemy na podanego przez ciebie e-maila z tymczasowym hasłem.

To, że nie możesz się zalogować, może też wiązać się z zawieszeniem twojego profilu przez administratora. Jeśli podejrzewasz, że tak się stało, skontaktuj się z nami pod adresem pomoc@tvn.pl

 

Pierwsze logowanie

Podczas pierwszego logowania poprosimy Cię o określenie Twoich zainteresowań. Możesz pominąć ten etap lub wrócić do niego później (informacje o sobie możesz wprowadzić i/lub zmienić w zakładce „Ustawienia” na Twoim profilu). Pamiętaj, że w serwisie codziennie pojawiają się dziesiątki informacji i materiałów od Reporterów 24 o różnej tematyce. Wiedząc, co Cię interesuje, będziemy mogli polecić Ci te, które naszym zdaniem mogą Cię zaciekawić. Dzięki temu korzystanie z serwisu stanie się łatwiejsze.


Jak zmienić moje hasło?

Swoje hasło możesz zmienić, klikając przycisk „Edytuj profil". Po wprowadzeniu i potwierdzeniu nowego hasła kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.

 

Jak zmienić moje dane lub zdjęcie na moim profilu?

Swoje zdjęcie możesz zmienić z poziomu profilu klikając „Edytuj profil", a następnie klikając na awatar ze zdjęciem. W tym samym miejscu zmienisz swoje dane osobowe.

Możesz również uzupełnić swój profil o dane dodatkowe – miejsce zamieszkania czy telefon. Dzięki udostępnieniu tych danych będziemy mogli szybciej się z tobą skontaktować, gdy będziemy zainteresowani szczegółami twojego materiału.

 

Czy z jakichś powodów administrator strony może zawiesić moje konto?

Tak, konto może zostać zablokowane jeżeli podawane treści, zamieszczane materiały lub informacje będą niedozwolone ze względu na polskie lub międzynarodowe przepisy prawa, treść Regulaminu oraz dobre obyczaje lub moralność. Aby uzyskać więcej informacji napisz do nas na pomoc@tvn.pl

 

Jak mogę usunąć swoje konto z serwisu?

Aby usunąć konto, skontaktuj się z nami w tej sprawie pod adresem pomoc@tvn.pl

 

II. LOGOWANIE PRZEZ FACEBOOK, TWITTER, GOOGLE+

 

Do czego służy funkcja zaloguj/zarejestruj się przez Facebook/Twitter/Google+?

Jeśli posiadasz swoje konto na jednym z serwisów, możesz użyć go do zarejestrowania się, a potem logowania w Kontakcie 24. Połączenie kont to bardzo wygodna funkcja, która umożliwia szybką rejestrację (podajesz tylko e-mail i hasło do konta, tak jak przy logowaniu do Facebooka,Twittera czy Google+).

Ułatwia również kolejne logowania się – gdy jesteś zalogowany na Facebooku, Twitterze czy Google+ i chcesz wejść na profil w Kontakcie 24, wystarczy że klikniesz „Zaloguj się", a system automatycznie Cię rozpozna bez konieczności podawania loginu i hasła. To system całkowicie bezpieczny – nie znamy ani nie wykorzystujemy Waszych haseł.

 

Dlaczego nie mogę się zalogować przez Facebook/Twitter/Google+?

Najprawdopodobniej wiąże się to z problemem, który mógł wystąpić w serwisie, z którym połączyłeś swoje konto. Odczekaj chwilę i spróbuj ponownie.

 

Jak połączyć moje konto z kontem Facebook/Twitter/Google+?

Niezależnie od tego, w jaki sposób zarejestrujesz się w Kontakcie24 masz szanse zintegrować swoje konta i jeszcze wygodniej korzystać z serwisu.

Jeśli dokonałeś rejestracji w sposób tradycyjny, po kliknięciu na Twoim profilu przycisku „Edytuj profil” znajdziesz funkcję „Połącz z: Facebook/Twitter/Google+”.Jeśli masz swoje konto choćby na jednym z tych serwisów, możesz skorzystać z tej funkcji, aby w przyszłości szybciej i wygodniej logować się w Kontakcie 24 jednym kliknięciem.

 

III. DODAWANIE MATERIAŁÓW

 

Jak wysłać swoje wideo, zdjęcie, artykuł?

Materiały na Kontakt 24 możesz wysłać, klikając na jeden z trzech przycisków: „Zdjęcie”, „Wideo” i „Artykuł” - znajdziesz je m. in w prawym górnym rogu strony. Następnie wypełnij krótki formularz – nadaj materiałowi tytuł, opisz krótko tematykę, dodaj datę, miejsce wykonania. Jeśli chcesz dokładniej opisać zdjęcia lub wideo, użyj formularza „Dodaj artykuł", gdzie możesz wpisać dłuższą treść i dodać do niej materiały wideo i/lub foto.

Możesz dodać materiał bez konieczności logowania, ale wtedy zobaczy go tylko redakcja. Jeśli chcesz, aby materiały trafiły bezpośrednio na twoje konto Reportera 24 i były od razu widoczne dla innych użytkowników serwisu – zaloguj się.

 

Dlaczego nie mogę załadować na swoje konto zdjęcia/wideo?

Najprawdopodobniej plik jest zbyt duży lub w nieodpowiednim formacie. W serwisie akceptujemy pliki foto do 500 MB o następujących formatach: JPG, BMP, PNG, GIF oraz pliki wideo do 500 MB o następujących formatach: AVI, MP4, FLV, MOV, 3GP, MPEG, MPEGTS.

W razie pytań lub problemów technicznych - napisz do nas na pomoc@tvn.pl

 

Jak zilustrować mój artykuł zdjęciami i wideo?

Formularz „Dodaj artykuł" umożliwia Ci wkomponowanie zdjęć i filmów w treść artykułu. Masz również możliwość dodania kilku zdjęć i stworzenia fotogalerii. Swoje zdjęcia/e i wideo możesz umieścić w dowolnym miejscu artykułu.

 

Czy mogę wprowadzać zmiany w swoim materiale?

Tak, przy każdym swoim materiale znajdziesz przycisk „Edytuj materiał”. Po kliknięciu będziesz mógł wprowadzać zmiany, usuwać treści lub dodawać nowe. Zmiany w materiale pojawią się od razu na Twoim profilu. Jeśli materiał został już użyty w serwisie, to wprowadzenie w nim zmian nie będzie możliwe. Jeśli jednak z jakichś powodów chciałbyś coś zmienić, skontaktuj się nami pod adresem kontakt24@tvn.pl

 

Czy mogę usunąć swój materiał?

Tak, możesz usunąć materiał ze swojego profilu, korzystając z przycisku „Usuń”. Jeśli jednak z jakichś powodów chciałbyś usunąć materiał, który został już wykorzystany przez redakcję na stronie głównej, skontaktuj się nami pod adresem kontakt24@tvn.pl

 

Dlaczego mój materiał zniknął ze strony?

Materiał mógł zostać usunięty przez administratora. Artykuł/zdjęcie/wideo może zostać zablokowane, jeżeli zamieszczane materiały lub informacje będą niedozwolone ze względu na polskie lub międzynarodowe przepisy prawa, treść Regulaminu oraz dobre obyczaje lub moralność.

 

Jak mogę zgłosić materiał innego użytkownika, który uważam za obraźliwy/agresywny/niestosowny?

Użyj funkcji „Zgłoś naruszenie", który znajdziesz przy danym materiale lub skontaktuj się z nami pod adresem kontakt24@tvn.pl

 

Dlaczego zniknął mój komentarz pod artykułem?

Najprawdopodobniej został usunięty. Administrator może usunąć komentarz niezgodny z Regulaminem Kontaktu 24, niezgodny z polskim prawem, dobra obyczajowością lub moralnością.

 

Dlaczego mój materiał nie trafił na stronę główną lub na antenę TVN24/portal tvn24.pl?

Każdego dnia dostajemy od internautów setki materiałów. Na stronę główną oraz na antenę TVN24 trafiają Wasze najlepsze i najciekawsze zdjęcia i filmy oraz najważniejsze przekazywane przez Was informacje. Takie materiały muszą najczęściej spełnić kilka warunków.

Przede wszystkim podlegają weryfikacji przez redakcję. Jak pewnie zauważyłeś, zredagowane artykuły na stronie głównej z udziałem Twoich materiałów uzupełniane są komentarzem odpowiednich służb czy osób. Ważna jest również techniczna jakość materiałów – jeśli obraz jest bardzo nieostry a dźwięk nieczytelny istnieje mniejsza szansa, że go wykorzystamy. Najchętniej publikujemy materiały o charakterze „newsowym", pokazujące aktualne wydarzenia, ale również ciekawostki, opisujące coś niezwykłego. Często na stronę główną i antenę trafiają również Wasze opinie na temat bieżących wydarzeń dlatego zachęcamy do ich zamieszczania i aktywnego udziału w dyskusjach na łamach Kontaktu24.

 

Dlaczego przy moim materiale, który wykorzystaliście na stronie głównej, oprócz mnie w „Autorach” pojawiają się jeszcze inni użytkownicy?

Zdarza się, że dostajemy kilka materiałów z wydarzenia, którego byłeś świadkiem. Aby najpełniej skonstruować artykuł, używamy relacji wielu Reporterów 24. Dzięki temu możesz porównać, jak to wydarzenie pokazują inni. Artykuły mają też wielu autorów, jeśli opisują opinie na temat kontrowersyjnych i bieżących wydarzeń lub zdjęcia i filmy odnoszące się do tego samego tematu. Wielu autorów mają także „Gorące tematy”.

 

Czym jest „Gorący temat”?

„Gorący temat” to wyjątkowy rodzaj artykułu redakcyjnego, w którym zbieramy zdjęcia, wideo, informacje i opinie użytkowników serwisu, związane z ważnym, bieżącym lub ciekawym tematem. „Gorące tematy” znajdziesz na specjalnej podstronie w serwisie oraz na stronie głównej. Przy większości z nich widoczna jest informacja, jak długo jeszcze temat jest otwarty – czyli do kiedy użytkownicy mogą dodawać do niego swoje materiały. Do tematu, który został zamknięty, nie możesz już nic dodać, możesz jednak zobaczyć, jakie materiały zamieścili inni.

 

Jak dodać mój materiał do „Gorącego tematu”?

Do tematu, który wciąż jest w toku, możesz dodać swoje zdjęcie/a, wideo, artykuł lub opinię. Zrobisz to za pomocą przycisków umieszczonych na belce „Dodaj swój materiał do tematu”. Możesz także skorzystać z formularzy „Dodaj zdjęcie”, „Dodaj wideo” i „Dodaj artykuł”, które znajdziesz w prawym górnym rogu strony. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni temat z listy u dołu formularza. W obu przypadkach masz możliwość dodania materiału jako zalogowany bądź niezalogowany użytkownik.

 

Dlaczego nie widzę mojego materiału w „Gorącym temacie”?

Zanim materiał wyświetli się w „Gorącym temacie”, musi zostać zaakceptowany przez redakcję. Jeśli nie widzisz swojego materiału, prawdopodobnie czeka on na zaakceptowanie i niebawem się ukaże.

Brak Twojego materiału w „Gorącym temacie” może także oznaczać, że jest on niezgodny z Regulaminem Kontaktu 24 lub polskim prawem i dlatego nie możemy go opublikować. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt24@tvn.pl

 

Mój materiał ukazał się w „Gorącym temacie”, ale część zdjęć/filmów została ukryta przez redakcję. Dlaczego?

Zdarza się, że w Twoim materiale znajdują się treści, które naruszają regulamin serwisu Kontakt 24 lub przepisy prawa (np. w dodanej galerii na jednym ze zdjęć z wypadku widać tablice rejestracyjne auta, które brało w nim udział). Nie możemy opublikować takiego zdjęcia w artykule redakcyjnym, ale uważamy Twój materiał za wartościowy i warty pokazania. Wówczas możemy „zaślepić” takie pojedyncze zdjęcie, a reszta wciąż będzie widoczna w „Gorącym temacie” dla użytkowników serwisu.

 

Jestem zarejestrowanym Reporterem 24, ale z różnych powodów chciałbym wysłać swój materiał anonimowo. Jak mogę to zrobić?

Możesz wysłać materiał bez logowania, korzystając z formularzy „Dodaj zdjęcie”, „Dodaj video”, „Dodaj artykuł”. Możesz także skontaktować się z nami i przesłać swoje materiały mailowo na adres kontakt24@tvn.pl

 

IV. AKTYWNOŚĆ W SERWISIE I ODZNAKI

 

Czym są odznaki w serwisie Kontaktu 24?

Odznaki są – mówiąc najprościej - sposobem na graficzne przedstawienie Twojej aktywności w serwisie. Dzięki nim Ty sam, a także inni użytkownicy strony, dowiedzą się między innymi ile materiałów zamieściłeś, które z nich zostały wykorzystane w serwisie czy na antenie TVN24 oraz np. jaki jest Twój staż jako Reportera 24.

Część odznak jest przyznawana automatycznie (np. te dotyczące ilości zamieszczonych materiałów). Część jest uznaniowa i nadawana przez redakcję (np. dla najlepszego Reportera 24 miesiąca).

 

Gdzie mogę zobaczyć, jakie mam odznaki?

Odznaki, które zebrałeś, są widoczne po wejściu na Twój profil, tuż obok zdjęcia profilowego. Widzisz je zarówno Ty, jak i inni zalogowani oraz niezalogowani użytkownicy serwisu, którzy odwiedzą Twój profil.

 

Co znaczą poszczególne odznaki?

Przygotowaliśmy dla Was kilkadziesiąt odznak. W miarę użytkowania nowego serwisu  będą się one dla Ciebie stawały coraz bardziej czytelne i rozpoznawalne.

Wszystkie odznaki zostały przez nas opatrzone opisem – wyświetli się on po najechaniu myszką na daną odznakę. Katalog odznak wraz z ich opisami znajdziesz także na specjalnej podstronie „Odznaki” w serwisie Kontakt 24. Monia, ta zakładka będzie, tak?

 

Co znaczą odznaki „Wykorzystany w serwisie", „Użyty na antenie"?

Wszystkie te odznaki wiążą się z materiałami, które publikujesz na swoim koncie. Odznaka „Wykorzystany w serwisie" przy Twoim materiale pokazuje, że został on użyty w artykule redakcyjnym na stronie głównej Kontaktu 24. Z kolei "Użyty na antenie” oznacza, że Twój materiał został pokazany na antenie TVN24.